mandag den 21. januar 2013

STRIKKETØJER

En klog Madam har skrevet, at mindst én times strik hver dag giver ro i sjælen.
Jeg er meget enig og prøver, at få ro i sjælen hver dag.

Mange forskellige slags håndarbejde er blevet afprøvet i tidens løb, men jeg vender
altid tilbage til mine strikketøjer.

Det må være strikketøjer, når der arbejdes på flere af gangen.

Jeg skynder mig ikke, jeg nyder processen, den er det vigtigste.

Mine nuværende strikketøjer:

FERIESTRIK:
En vest lavet af lapper. Lapperne er lette at have i en kuffert,
så der er strikket lapper mange steder ude i
den store, spændende verden.
Sammensyningen bliver nok hjemme i fred og ro.

HYGGESTRIK:
Er stor fan af mange af vore dygtige strikkedesignere.
Christel Seifert leger med mønstre og farver og får flotte resultater.
Vil også prøve at lege med.

MERE HYGGESTRIK:
Efter et hyggeligt foredrag med Christel Seifert måtte jeg prøve
en af sommerfuglehuerne. Dejlige farver, spændt på resultatet.
Mon den bliver færdig, inden frosten er ovre for denne gang?

STRIKKETØJ I BILEN:
Til længere ture i bilen er det dejligt med et
 "lige ud ad landevejen" strikketøj.
Ja, når jeg sidder ved siden af:-)


RESTEKASSEN:
Mange små restenøgler er det blevet til i tidens løb, de skal
også anvendes. Må se, hvad det bliver til.
Strikketøjet, der passer til formiddagskaffen.

3 kommentarer:

  1. Hej Anne
    Det er dejligt at en times strik også virker på dig.
    Det er et meget flot sjal du har gang i, og meget fint med dine forskellige typer af strik til enhver lejlighed

    SvarSlet
    Svar
    1. Dejligt, at Du har kigget i mit album.

      Slet
  2. Hej Anne.
    Hvor er det en fin blog, du har fået lavet. Glæder mig til at følge med :)
    -Karina

    SvarSlet