tirsdag den 22. januar 2013

DEJLIGE STRIKKESTEDER




Mit strikketøj og mit kamera er altid med undervejs. 
Jeg har strikket mange dejlige steder og har nydt de 
afslappende stunder med strikketøjet.
Hvis jeg læser, ser jeg ikke så meget. Hvis jeg strikker, kan jeg følge 
med i, hvad der sker omkring mig, og jeg vil meget gerne se det hele.

Jeg vil gerne dele nogle dejlige strikkesteder:


Kina:
Krydstogt på Yangtze-floden gav strikke-tid med smukke 
udsigter.
Ecuador:
På denne dejlige båd boede og sejlede vi en uge.
Undervejs på havet var det strikketid.

Sejltid var strikketid, let med små lapper.


Der var tid til at se på den smukke himmel....

og en nysgerrig Fregat fugl, der kiggede med.

Indonesien:
I disse dejlige omgivelser blev en lille poncho strikket.
Små kokos-perler lå på jorden,  de blev syet på og viser nu
forskel på for og bag. 


På balkonen til vores lille palmehytte på "vores" koralø, blev
maskerne til M. Isagers trøje med navnet  Rismarker slået op.


Undervejs til Komodoøen på denne fine båd blev
der strikket på Rismarker.

Peru:
Undervejs med bus gennem de smukkeste landskaber nord
for Lima er det dejligt med et strikketøj...


også langs kysten syd for Lima.


Efter morgentur i regnskoven står gummistøvlerne til tørring,



og pausen bruges til at slappe af med strikketøj.

Kenya:
Ved Lake Naivasha blev der strikket tidligt om morgenen
sammen med nysgerrige morgenvenner,..


 mens der blev dækket morgenbord...

og vandet i haven.
Kenya:
Karen Blixen Camp havde et par dejlige stole ved
vandhullet. Jeg strikkede.....


 dyrene nød vandet.

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det dejligt ud, nydelse.
    Her bliver det sofaen, som er strikke/hækle-stedet :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Den er også bare dejlig, og der bliver fremstillet fine ting.

      Slet
  2. Sikke nogle fantastiske billeder, og en fin blog du har ;-)
    Kh Pia

    SvarSlet
  3. Du godeste det ser fantastisk ud. Du er den sejeste strikker jeg kender :)

    SvarSlet