lørdag den 26. januar 2013

HIBISCUS


Hvorfor en Hibiscus på mit profilbillede? 
Jeg synes, det er en af de dejligste blomster både ude og i mit køkkenvindue mod øst.
Har selv et par stykker og har nydt smukke eksemplarer ude på dejlige steder.

Smukke blomster i varmen:








Mine hjemmelavede eksemplarer. Kan godt lide at forsøge at stamme op:
Dejlig morgenhilsen i køkkenvinduet.



Min hjemmelavede plante, som har glædet mig
med mange, smukke blomster. 

184 bare i det sidste år.


Så flot i haven.
En høj sommerblomst.
Efter en hård tur med saksen sidst i oktober.
I dag har planten så mange fine skud efter den hårde nedskæring.
 Forhåbentlig snart med mange blomster igen.
De grønne spirer i bunden er ingefær - min teori er,
at de to planter er rigtig glade for hinanden og siden
jeg har sat spirende ingefær-stumper i jorden,
har der ikke været lus i planten.
Så kom bare lys og varme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar