søndag den 16. juni 2013

STRIKKENYT

Søndag i regnvejr er blogtid - om lidt også strikketid.
Blev for en del dage siden færdig med Marianne Isagers,  Zig Zag. Hyggelig at arbejde med.
Kunne kun finde en delbar lynlås i brun, så der kom en farve mere på. Den røde trøje vil nok passe til de nye bukser, som har næsten samme farve. Dog skal det lige være lidt koldere, lige nu er det vel juni ( dog lidt frys - øv - i dag).

Zig Zag.
Til det nye strikketøj vil jeg  - endelig - bruge det lækre, smukke garn, jeg købte for et par år siden, da Karin Hørkilde var med til Uldfestival i Saltum. Jeg kunne slet ikke stå for de flotte indfarvninger i Leicester-garn. Købte først den blå/grønlige.

Strikkede tørklædet Ripple fra en ældre side af Knittyspin.

Den aften, da jeg havde købt det grønne/blå garn, lavede solnedgangen de flotteste farver på himlen. Jeg kunne huske, at Karin havde garn i de samme farver, så jeg måtte til Saltum om søndagen og hente mere garn.


Det blev til 3 nøgler i "himmelfarver".

De har nu ligget et par år og ventet på den rigtige model. Efter et besøg og en lille snak med HØNSESTRIK i Aalborg kom ideen til modellen. Så nu er der gang i det blå garn sat sammen med Lana Grossas, Cool Wool Big.



Nye farver.
Skulle gerne ende som en bluse.

Skal lige sige: Tak for i går,  til:






I havde lavet en fin dag.



Næste opvisning bliver i ESBJERG - lørdag formiddag. Det skal vi nok klare. 
SES VI?



4 kommentarer:

  1. Det er blevet en smuk trøje og det nye strikketøj ser også lovende ud.

    SvarSlet
  2. Smuk smuk trøje, og skønne farver på det nye projekt :)

    SvarSlet
  3. Hvor blev din Zig-zag trøje fin. Jeg glæder mig til at se din bluse, som er i smukke farver og spændende mønster.

    SvarSlet
  4. Jeg skal da lige love for at den zig zag er flot !
    super flot endda.
    Man kan hurtigt blive inspireret i hønsestrik. Spændende butik.

    SvarSlet