tirsdag den 19. marts 2013

GODT VÆRKTØJ


Jeg er stor fan af Marianne Isager og alle de dejlige trøjer hun har designet i tidens løb. Er lidt fascineret af, at man kan starte en trøje ved at strikke en lille firkant og så arbejde videre derfra, fra oven og ned. Det er tilfældet med starten til Zig Zag en model fra den første Strik a la carte bog. Det er et dejligt projekt - spændt på at se, hvordan den kommer til at passe.


Starten er gået til Zig Zag

Jeg har for nylig købt en ny rundpind - det var et godt køb. Det er en fornøjelse at strikke med firkantede pinde - kan kun anbefales.



Dejlige nye pinde



I favorit strikke butikken fandt jeg et lille nyt hjælpemiddel. Nu er det lettere at tælle omgange. Min gamle pindetæller kunne kun sættes på lange strikkepinde, ikke på rundpinde. Den ny er let at sætte på fingeren, så nu er det bare at strikke og tælle.



Strik og tæl


Nem at sætte på fingeren

2 kommentarer:

  1. Glæder mig til at se dit færdige Zig Zag projekt. Modellen ser lovende ud. Jeg er også lige begyndt på nyt. Herligt. Sjovt med firkantede strikkepinde og tæller - begge dele nyt for mig. Hvor lærer man meget herinde :)

    SvarSlet