fredag den 8. februar 2013

FØRSTE OG SENESTE

I håndgerning, sådan hed det dengang, blev jeg anset for håbløs, men jeg fik det lært.

Lige siden jeg lærte at håndtere masker og pinde, har jeg været meget glad for at strikke og har aldrig kunnet undvære garn og pinde/hæklenåle.

Her er et par modeller. Den første trøje jeg strikkede i starten af 60'erne - altså 1960'erne og den nyeste fra 2012.

En gammel opskrift
Blev aldrig slidt op
 
I tidens løb er det blevet til mange forskellige trøjer, Helga Isagers Honey er sidste nye.

Flot i brun, blåt er bedre til mig
Garnresterne blev brugt til et par muffedisser

2 kommentarer:

  1. Sjovt at du har gemt den første trøje. Man skal ikke tro på alt, man får at vide i skolen. Godt du ikke gjorde. Min datter fik at vide, hun var håbløs i hjemkundskab. I dag laver hun de mest spændende retter, når jeg besøger hende. Flot er din nye trøje.
    Hilsen fra også en snart forhenværende lærer

    SvarSlet
  2. De er så fine dine trøjer :)
    Tak for sidst, det var rigtig hyggeligt at se dig igen.

    SvarSlet